Probleem:
Ik was gisteren bezig om e-mails te beantwoorden. Thunderbird vroeg ondertussen of hij alle mappen mocht comprimeren. Ik gaf hiervoor toestemming door op de juiste knop te klikken. Onderin zag ik een balkje een aantal keren vollopen.
Op een gegeven moment wilde ik controleren of een van mijn mails wel alle vragen van de afzender had beantwoord. Dus ik ging naar de “Verzonden” map en openende de mail. Maar die was leeg. Vreemd. Ik klikte op de mail erboven. Die toonde de helft. Nog een mail naar boven halve HTML code.
Het leek wel of dat alle mails die ik in het afgelopen uur verstuurd had beschadigd waren.
Hoe los je dit probleem op?
Oplossing:
Ik probeer problemen altijd meteen zo klein mogelijk te maken. Dus om uit te sluiten of het aan Thunderbird lag controleerde ik dezelfde e-mails op mijn iPhone. Daar werden ze normaal getoond. Conclusie: het ging dus fout in Thunderbird. Thunderbird opnieuw opstarten loste het niet op.
Volg onderstaand stappenplan om het probleem op te lossen:
- Open Thunderbird
- Zorg dat alle e-mails afgesloten zijn en dat je alleen de lijst met mails ziet
- Klik met de rechter muisknop op de map “Verzonden”
- Klik in de lijst die verschijnt op “Eigenschappen”
- Klik op “Map repareren”
- Links onderin zie je dat alle e-mails opnieuw worden gedownload
- Rechts onderin zie je een blauwe balk vollopen die de voortgang aangeeft
- Bij mij duurde dit ruim een half uur voordat de balk volgelopen was
- Als de balk volgelopen is verdwijnt hij weer
- Hierna kon ik de ze weer zonder problemen openen
Deze oplossing werkt natuurlijk ook voor andere mappen.
> Bekijk meer blogs over Thunderbird
Getest op:
Windows 11 met Thunderbird 115.9