Syncback toont foutmelding Fout: Kopiëren van Bron: Bestand (388)

Probleem:

In deze probleemsituatie wordt er gebruik gemaakt van SyncbackFree. Dit is een gratis programma om back-ups te maken van persoonlijke bestanden.

In Syncback is een profiel ingesteld om bestanden van een Synology NAS te kopiëren, via een Windows 11 computer, naar een externe Lacie harde schijf.

Advertentie:

Echter tijdens het uitvoeren van het profiel geeft Syncback aan dat er fouten ontstaan zijn tijdens het kopiëren van bestanden.

Foutmelding:

“Fout: Kopiëren van Bron: Bestand (388) kan niet worden gekopieerd. De bewerking kan niet worden uitgevoerd door de provider voor cloudsynchronisatie, omdat het netwerk niet beschikbaar is is mislukt.

Deze fout is in het Engels ook wel bekend als:

Error 0x80070184, The cloud sync provider failed to perform the operation due to network being unavailable.

Oplossing:

Het profiel opnieuw uitvoeren lost het probleem niet op. Ook Syncback of de computer herstarten zorgt er niet voor dat het profiel foutloos wordt uitgevoerd.

Het gaat ook telkens bij dezelfde bestanden fout.

Ik besluit daarom om handmatig via Verkenner de NAS te bezoeken. Het valt me op dat sommige bestanden een groen vinkje hebben en andere een blauw wolkje.

De bestanden met het blauwe wolkje zijn 0 kb groot en kan ik niet bekijken. Bestanden met een groen vinkje zijn niet 0 kb groot kan ik gewoon bekijken.

De Synology NAS blijkt het probleem te zijn en niet Syncback:

Het lijkt erop dat de NAS niet helemaal goed functioneert. Uit een fysieke controle blijkt dat de NAS niet aanstaat.

Nadat ik de NAS heb aangezet veranderen alle blauwe wolkjes in groene vinkjes. Ik kan nu ook Syncback zonder fouten succesvol uitvoeren.

Getest op:

Windows 11 met Syncback Free in combinatie met een Synology NAS

Advertentie:

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.