Outlook toont “Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien.”

Probleem:

Outlook toont melding: door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien.Van de week kreeg ik de vraag van een gebruiker of ik haar kon helpen met een foutmelding in Outlook. Iedere keer dat zij klikte op een link (hyperlink) werd de link niet geopend maar wel de volgende foutmelding getoond:

“Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien. Neem contact op met de helpdesk.”

De laptop wordt zakelijk gebruikt binnen een klein bedrijf zonder eigen IT afdeling. Er wordt dus ook niet op afstand door de IT afdeling een beleid bepaald die niet toestaat dat er links geopend worden.

Bovenstaande foutmelding wordt bij alle links getoond.

Outlook en/of de laptop opnieuw opstarten lost het niet op.

Oplossing 1 – standaardbrowser:

Uit onderzoek blijkt dat er geen standaard browser ingesteld is. Dit is nodig voor programma’s zoals Outlook.

Iedere keer als je op een link klikt wilt Outlook de standaard browser openen. Maar door het ontbreken van deze instelling weet Outlook niet wat hij moet doen en toont dus de volgende foutmelding.

“Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voltooien. Neem contact op met de helpdesk.”

Deze is wel heel verwarrend. Het is meer een softwarematig probleem.

Een standaardbrowser instellen:

In dit stappenplan wordt er vanuit gegaan dat Chrome de standaardbrowser wordt.

  1. Sluit Outlook
  2. Klik met de rechter muisknop op de Windows start menuknop
  3. Klik met de linker muisknop op “Instellingen”
  4. Klik in “Instellingen” app links op “Apps”
  5. Klik in het midden op “Standaard-apps”
  6. Klik in het vak met de tekst “Apps zoeken” en typ “Chrome”
  7. Klik op “Google Chrome”
  8. Klik rechts bovenin op “Standaard instellen”
  9. Sluit de “Instellingen” app door rechts bovenin op het kruisje te klikken
  10. Open Outlook en probeer een paar links uit

Oplossing 2 – browser opnieuw installeren:

Aangezien oplossing 1 voor bovenstaand probleem niet werkte, dacht ik dat Google Chrome verwijderen en installeren wel zou werken. Vreemd genoeg kon ik de browser ook niet verwijderen. Windows 11 gaf aan dat het programma, nodig om Chrome te verwijderen, niet meer bestond.

Ik heb daarom handmatig Google Chrome gedownload en geïnstalleerd. Ik heb Google Chrome dus over de bestaande Google Chrome geïnstalleerd. Een soort van reparatie. Vervolgens heb ik deze browser weer als standaardbrowser ingesteld via oplossing 1.

Nadat ik Outlook opnieuw opgestart heb kon ik zonder problemen links in e-mails openen. Hiervoor werd automatisch Google Chrome geopend.

Getest op:

Windows 11 met Microsoft 365 Outlook

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.