Probleem:

Oplossing:
Deze gebruiker maakte nog gebruik van een onversleutelde verbinding met de uitgaande mailserver van KPN. In het begin waren alle verbindingen onversleuteld. Later zijn er versleutelde verbindingen gekomen, maar gebruik was optioneel. Een versleutelde verbinding is altijd beter en veiliger. Dus waarom zou je dit niet willen gebruiken? De afgelopen jaren hebben bedrijven zoals KPN en Ziggo deze nieuwe verbinding verplicht gemaakt. Gebruik maken van onversleutelde verbindingen wordt daarom in fases niet meer mogelijk. Het enige probleem is dat e-mailprogramma’s dit niet duidelijk aangeven. Ze zeggen gewoon dat ze geen verbinding kunnen maken wat uiteindelijk klopt. Zie deze pagina op de website van KPN voor de actuele e-mail instellingen. Controleer de instellingen van de uitgaande mailserver:- Sluit Outlook af
- Klik op de Windows start menu knop
- Typ “Configuratiescherm” en klik op het gelijknamige zoekresultaat
- Typ rechts bovenin waar staat “In configuratiescherm zoeken” het woord “mail”
- Klik op het zoekresultaat “Mail (Microsoft Outlook)”
- Klik het e-mailadres aan dat problemen heeft en bovenin op “Wijzigen”
- Klik op “Meer instellingen” en dan op tab “Server voor uitgaande e-mail”
- Zorg dat “Voor de server voor mijn….” aangevinkt is
- Zorg dat “Dezelfde instellingen gebruiken als voor….” aangevinkt is
- Klik op de tab “Geavanceerd”
- Uitgaande e-mail SMTP moet staan op 587 en versleutelde verbinding op SSL
- Druk onderin op “OK” gevolgd door “Volgende”
- Er wordt een test e-mail verstuurd, 2 groene vinkjes betekend alles OK
- Klik op “Sluiten” en “Voltooien” en nogmaals op “Sluiten”
Getest op:
Windows 10 met Outlook en een KPN e-mailadresAdvertentie: