Samsung klantenservice werkt snel en goed

Een goede ervaring met een bedrijf moet ook zeker gedeeld worden. Die  had ik afgelopen week met de klantenservice van Samsung.

Samsung klantenservice via Whatsapp werkt goed.

Ik had een paar weken geleden een Samsung Galaxy Tab S9 FE Plus 128GB tablet bij Coolblue gekocht. In die periode kreeg je gratis Samsung Galaxy Earbuds. Helaas kreeg je die draadloze oordopjes niet meteen. Hiervoor moest je een formulier invullen via de site  van Samsung.

Ik heb geen IMEI nummer!

Maar iedere keer dat ik het formulier invulde werd er om een IMEI nummer gevraagd. Aangezien mijn tablet geen SIM kaart heeft heb ik ook geen IMEI nummer. Dus ik kon het formulier nooit verzenden.

Samsung klantenservice = snel:

Ik besloot daarom contact op te nemen met de klantenservice van Samsung. De snelste optie was via Whatsapp want bellen was niet mogelijk. Nou ben ik behoorlijk sceptisch over klantenservice via Whatsapp. Die is meestal traag en slecht.

Maar die van Samsung was snel. Binnen het uur al een reactie met een mogelijke oplossing. Helaas werkte die niet maar al snel kwam een volgende oplossing net zolang tot we de juiste gevonden hadden. Tussentijds ben ik zelfs een aantal keren gewisseld van medewerker zonder dat ik mijn probleem opnieuw hoefde te vertellen.

Conclusie:

Ik had een verkeerde link naar het formulier gekregen. Die verwachtte dat ik een tablet met een ingebouwde SIM kaart had. Met de juiste link kreeg ik het juiste formulier waar niet om een IMEI nummer werd gevraagd.

Het probleem was daarna opgelost dankzij de goede klantenservice van Samsung.

 

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.